hír
Utazásra invitál a Francia Intézet legújabb filmvetítés-sorozata: október 15. és 31. között csupán 17 nap alatt az erdő mélyén megbúvó falucskából…
továbbhír
Online rendezik meg a 11. Frankofón Filmnapokat április 22. és május 2. között. A válogatásban a nyolc, magyar felirattal is elérhető játékfilmen…
továbbhír
A közelgő nemzetközi nőnap alkalmából ingyenesen nézhetjük meg négy női rendező kevésbé ismert alkotását. A Francia Intézet Nők a kamera mögött című…
továbbhír
Felújított érzéki klasszikus Velencéből és cannes-i sikerfilmek is műsoron vannak ezen a héten a 10. Frankofón Filmnapokon. A heti programból…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet szeptember 12-től Az érzékelés birodalma címmel folytatja rendszeres filmvetítéseit 200 fős mozitermében. Az október…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet áprilisban folytatja rendszeres filmvetítéseit, ezúttal egy, az apaságról szóló sorozat keretében. A Mindent apámról…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet reklámfilmjét beválogatták a június 12. és 17. között zajló Annecyi Nemzetközi Animációs Filmfesztivál rövidfilmes…
továbbhír
2016. október 14-21. között a francia új hullám filmjeit vetíti a Francia Intézet és a Premier Kultcafé, a magyar filmkritika doyenje, Bikácsy…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet 200 fős digitalizált moziterme ősszel is várja nézőit. Szeptember 8-án a Bang gang (egy szerelmi történet a mából) című…
továbbhír
Az első alkalommal megrendezett fesztivált Szabó István nyitja meg, akitől néhány rövidfilmet is levetítenek, a második napon Tonino Benacquista, az…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié